Kategórie
INNOVATION

Prieskum trendov: Pivo

V tomto článku vám predstavím niekoľko zaujímavých trendov a inovácií, ktoré vznikli v pivnom priemysle.

→ READING TIME: 15 MIN.

Cena piva podľa dažďových pralesov

Značka piva Cervejaria Colorado v Brazílii uviedla na trh pivo s cenou, ktorá sa týždenne menila podľa úrovne odlesňovania v amazonskom dažďovom pralese.

V kampani vychádzali z predpokladu, že ceny sú čísla, ktoré si pamätáme. Čísla, ktoré sledujeme. Čísla, ktoré nás môžu vystrašiť!

Zvýšené odlesňovanie zvýšilo cenu plechovky o rovnaké percento a naopak.

Udržateľná výroba piva v Austrálii

Remeselný pivovar Young Henrys používa bioreaktory naplnené mikroriasami na zníženie emisií CO2. CO2 sa prirodzene uvoľňuje počas procesu varenia piva, keď pivovarské kvasnice požierajú cukor a produkujú alkohol aj oxid uhličitý. Časť tohto CO2 vytvára prirodzený šum piva. Prebytok sa odvádza z varnej nádoby a privádza sa do bioreaktora, kde mikroriasy spotrebúvajú CO2, vytvárajú viac rias a kyslíka, ktorý sa potom môže uvoľňovať do ovzdušia namiesto CO2.

Poľská značka piva Żubr kupuje pôdu pre národný park

Len 1,1 % územia Poľska tvoria národné parky, v porovnaní s priemerom 3,4 % v Európskej únii. To je dôvod, prečo poľská značka piva Żubr prichádza na pomoc. Značka sa zaviazala kúpiť pôdu pre národný park Biebrza, ktorý v súčasnosti vlastní menej ako 60 % územia, ktoré pokrýva, čo obmedzuje jeho schopnosť chrániť biotopy, regulovať turistickú dopravu a chrániť lesy pred ťažbou.

Bolívijská značka piva sa snaží zachovať staré remeslo tkáčov

Tradičným remesilám v Bolívii hrozilo, že tieto zručnosti úplne vymiznú. Miestna značka piva Huari v roku 2015 začala organizovať workshopy a tkáčsku školu. Podarilo sa jej zvýšiť počet tkáčov zo 4 na 42. Vydali netradičnú limitovanú edíciu fliaš zabalených do tkaných textílií.

Corona vyrobila nealko pivo s vitamínom D

Nealkoholické pivo s názvom „Sunshine, anytime“ je obohatené o vitamín D. Každá 330 ml fľaša obsahuje 30 % odporúčanej dennej dávky. Malo by to byť úplne prvé nealko pivo obohatené vitamínom D na svete.

Betón z pivových fliaš chráni zdroje piesku

V roku 2017 spustili pivovary DB Breweries so sídlom na Novom Zélande recykláciu fliaš od piva, z ktorých vyrábajú náhradu piesku. Ľudia môžu svoje prázdne fľaše vyhodiť do špeciálnych predajných automatov, ktoré rozdrvia sklo a vytvoria DB Export Beer Bottle Sand.

Cieľom projektu je pomôcť zachovať pláže po celom svete, z ktorých mnohé ustupujú kvôli vysokému dopytu po piesku v odvetviach, ako je stavebníctvo a farmaceutický priemysel.

Brazílske pivo SKOL prekreslilo pôvodné Sexistické obaly

V roku 2017 brazílska pivná značka Skol poverila šesť umelkýň, aby vytvorili plagáty založené na pôvodnej sexistickej reklame. Značka uznala, že plagáty s polooblečenými ženami sú sexistické, ale zároveň sú súčasťou jej minulosti. Výsledkom bolo šesť nových plagátov inšpirovaných starými reklamami, ktoré vytvorili umelkyne zaoberajúce sa feministickými témami.

Vinotéka v Amsterdame predáva “pohár vína” vo fľaši

Vintéka Half Full poskytuje umierneným pijanom jednoduchší spôsob nakupovania. Skladuje iba malé fľaše alebo špeciálne sáčky so slamkou “jeden pohár vína”. Obchod so sídlom v Amsterdame bol otvorený v decembri 2021, aby vyhovel spotrebiteľom, ktorí sa rozhodli piť s mierou. Predáva vína najmä od menších výrobcov. Všetko vo fľašiach s objemom 375 ml alebo menej.

Vyrobte si pivo doma

Williams Warn so sídlom na Novom Zélande vyrobil prvý osobný pivovar na svete v roku 2011. Dokonca aj začiatočníci si môžu pripraviť svoje obľúbené pivá, pretože stroj sa automaticky postará o niektoré z najdôležitejších výrobných procesov.

Netypická kombinácia – joga a pivo

Maloobchodný predajca nohavíc na jógu vstúpil na trh remeselného piva s ležiakom Curiosity, ktorý sa vyrábal v spolupráci so Stanley Park Brewing. Pivo sa stalo oficiálnym pivom každoročného joga maratónu Lululemon „SeaWheeze“.

Zabudnite na majstra sládka – remeselné pivo robia aj ženy

Ženy vyrábajúce remeslené pivo majú svoj vlastný festival Beer With(out) Beards. V rámci podujatia sa predstavilo tridsaťpäť rôznych pivovarov, ktoré buď vlastnia ženy alebo osoby identifikované ako ženy, alebo majú ženy alebo osoby identifikované ako ženy na popredných vedúcich pozíciách.