Kategórie
INNOVATION

Čo je to Ecobranding?

Ecobranding je dizaj s nízkym dopadom na uhlíkovú stopu značky. V tlačených médiách ide o obmedzenie spotreby atramentu. V digitálnom prostredí to znamená obmedzenie spotreby batérie a obmedzenie dát pre rýchlejší prenos.

→ READING TIME: 5 MIN.

Ecobranding je grafický dizajn s nízkym dopadom na uhlíkovú stopu značky. V tlačených médiách ide predovšetkým o obmedzenie spotreby atramentu. V digitálnom prostredí to znamená obmedzenie spotreby batérie a obmedzenie dát pre rýchlejší prenos.

Termín zaviedol francúzsky grafický dizajnér Sylvain Boyer, ktorý spustil web Ecobranding – Design, aby to demonštroval na konkrétnych príkladoch.

Základom je prepracovať logá a vizuály značiek tak, aby používali menej atramentu. Keďže gigantické značky tlačia veľmi veľa materiálov, aj malá zmena môže mať obrovský efekt.

Ako dosiahneme nižšiu spotrebu atramentu pri tlači?

Príklad použitia inverzného priestoru v logu.

Ako minimalizujeme spotrebu batérie a/alebo dát?

  • “Dark Mode” – používaním tmavého pozadia šetríme spotrebu energie na telefónoch, tabletoch a monitoroch.
  • Úpravou farebnosti loga a grafických prvkov.
  • Minimalizovaním bodov na krivke šetríme dáta vo vektorových objektoch (logá, ikony).
Ukážka toho, ako môže „Dark Mode“ šetriť batériu.

Príklady Ecobrandingu

Logo OH Paris 2024

Redizajn loga a vizuálnej komunikácie ATOS