Nič človeka nezdržuje viac, ako bordel na disku.


Najhoršiu pracovnú plochu, ktorú som kedy videla, mal jeden z mojich bývalých šéfov Vilo. Všetky súbory, ktoré kedy stiahol, mal uložené na desktope. Mal ho celkom plný a časť súborov sa mu už ani nezobrazovala na obrazovke. Vždy, keď si stiahol niečo nové, alebo potreboval vyhľadať niečo staršie, trvalo mu to hrozne dlho.

Viem, že každý človek má iný spôsob práce. No hľadanie súborov je čosi, čo je mimoriadne otravné a oberá to o pracovný čas úplne všetkých rovnako. Možno vám pomôže, ak si prečítate, ako fungujem ja.

V notebooku mám len to, na čom pracujem

Začnem tým, že mám pracovný notebook, v ktorom mám len aktuálne joby. Každý ukončený job si zálohujem na „krabičku“. Náš rodinný NAS (sieťové úložisko). Tak mám zabezpečené dve veci: môj počítač nie je zahltený a môže fungovať rýchlejšie a ukončené joby sú bezpečne uložené a nemôžu sa pri nejakej nehode vymazať alebo prepísať.

Každý klient má svoj priečinok

Všetky priečinky mám uložené na desktope. Je to preto, aby som nemusela zbytočne rozklikávať nejaký priečinok „Works“ alebo podobne, ako som to robila v minulosti. Zapnem notebook a hneď vidím na čom robím.
Každý klient má svoj adresár, ktorý obsahuje podadresáre s jobmi, ktoré pre neho robím. Môže to vyzerať napríklad takto:

TEAGARDEN
– Logo
– Etikety
– Web

Keď job ukončím, jednoducho si skopírujem na „krabičku“ podadresáre daného klienta.

Nulový „Download“ priečinok

Jabĺčkári vedia, aký bordel môže vzniknúť, ak si súbor po stiahnutí hneď nepresuniete z „Download“ priečinka k príslušnému klientovi do priečinka „Podklady“. Kutranie medzi stiahnutými súbormi je strata času, ktorej sa dá luxusne vyhnúť.

Podklady, Náhľady a Tlač/Export

Každý job obsahuje tieto tri podadresáre. V „Podkladoch“ mám všetko, čo mi k práci dodá klient. „Náhľady“ obsahujú PDF súbory určené pre klienta. A priečinky „Tlač“ alebo „Export“ obsahujú finálne súbory, ktoré idú klientovi (podľa toho, či to ide do tlače alebo na web).

Ak pracujem s viacerými verziami súčasne, používam čísla (1, 2, 3…). Ak sa klient pre niektorú z verzii rozhodne, ostatné putujú do priečinka „ZZahodiť“.

Vždy pracujem len s aktuálnymi súbormi.

Je to rovnaké, ako keď v kuchyni nechávate použité taniere na stole. Kopia sa a kopia, vytvárajú neporiadok a chaos. Ak si osvojíte zvyk použité taniere ukladať do umývačky, na stole budete mať poriadok. Ak nepotrebné súbory odložíte na bok, budete mať v priečinku čisto.

_Podtržník a ZZahodiť

Môže sa stať, že počas práce potrebujem mať niektorý z podadresárov alebo súborov prvý na zozname. Vtedy pred názov priečinka umiestnim podtržník. Názov potom vyzerá takto: „_Foto“. Adresár bude vždy umiestnený hore.
Na rovnakom princípe funguje aj priečinok „ZZahodiť“. Je to dočasný priečinok, ktorý nikdy nezálohujem. Nachádza sa na disku len počas doby, kedy je job aktívny. Ukladám do neho veci, ktoré nie sú potrebné. Väčšinou sa tam ocitnú neschválené verzie. Niekedy (dosť často) sa mi stane, že klient si veci premyslí a chce sa vrátiť k návrhu, ktorý zamietol. A ja ho pohotovo vylovím z priečinku „ZZahodiť“. Dve „ZZ“ po sebe mi zaručia, že tento priečinok bude vždy umiestnený dole, na spodku zoznamu.

Dôvod, prečo takýto priečinok vôbec existuje je ten, aby som nebola rušená kopou súborov.

Tento hack ma naučil v roku 2007 Kali Bagala, môj vtedajší šéf. Používam ho do dnes. 🙂

Nulový inbox

Vyhľadávanie nejakého mailu je dosť zdĺhavé a vždy ma to veľmi otravovalo. Preto som prešla na „nulový inbox“. Každá ukončená konverzácia ide do koša. Archivujem si len veci, ktoré budem priebežne potrebovať (rôzne kľúče a heslá, ktoré sa nedajú zmeniť). Výhodou je, že už nič v mailoch nehľadám, lebo to tam aj tak nemám. 🙂

Ak mail od klienta obsahuje niečo dôležité, uložím si ho do príslušného jobu.

Žiadne zbierky fotiek a vektorov

Kedysi bolo zložité dostať sa ku kvalitným fotkám. Preto sme si robievali databázu fotiek. Ukladali sme si tam fotky z rôznych jobov, aby sme sa k nim mohli rýchlo dostať a recyklovať ich pri iných prácach.

Postupne som zistila, že prehľadávanie takýchto fotiek je pre mňa hrozná strata času. Fotobanky ponúkajú kvalitné fotky za relatívne málo peňazí a majú oveľa prehľadnejšie vyhľadávanie.

10Stále viac klientov tiež využíva fotografov, ktorí im urobia obrázky na mieru.

# # #

10/10/2017